کد مطلب:301368 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:159

دعای حضرت زهراء برای برآورده شدن حاجات


اللهم قنعنی بما رزقتنی، و استرنی و عافنی ابدا ما ابقیتنی، و افرلی و ارحمنی اذا توفیتنی. اللهم لا تعین یف طلب ما لم تقدره لی، و ما قدرته علی فاجعله میسرا سهلا. الله كاف عن والدی و كل من نعمه علی خیر مكافاه، اللهم فرغنی لما خلقتنی له، و لاتشغلنی بما تكفلت لی به. و لاتعذبنی و انا استغفرك، و لاتحرمنی و انا اسالك.

اللهم ذلل نفسی فی نفسی، و عظم شانك فی نفسی، و الهمنی طاعتك، و العمل بما یرضیك، و التجنب مما یسخطك، یا ارحم الراحمین. [1] .

خداوندا مرا به آن چه كه روزی فرموده ای قانع ساز، مرا بپوشان و برای همیشه تا هنگامی كه مرا باقی گذارده ای ببخش و هنگامی كه میراندی، بیامرز و رحمت نمای، خداوندا در جستجوی آن چه كه برایم مقدر نساخته ای خسته ام مكن و آن چه را كه برایم تقدیر فرموده ای آسان ساز، پروردگارا به بهترین وجه پدر و مادرم و تمام كسانی را كه نعمتی به من


داده اند پاداش عنایت فرما، پروردگارا مرا برای آن كاری كه به خاطر آن آفریده شده ام فارغ البال و آسوده خاطر قرار داده و به آن چه كه تو خود كفالتش را به عهده گرفته ام مرا مشغول مدار، با اینكه من از تو آمرزش می خواهم عذابم مكن، و در حالیكه از تو درخواست می نمایم محرومم مساز پروردگارا خویشتنم را در نظر خود خوار و مقامت را در نظرم بزرگ بدار، طاعت و فرمانبرداریت و عمل به آن چه كه موجب خشنودی تو است و بر كناری و دوری جستن از آن چه كه تو را به خشم می آورد به من الهام فرما ای رحم كننده ترین رحم كنندگان.


[1] المعه البيضاء في شرح خطبه الزهراء عليهاالسلام 132.